De reis om de wereld van Kevin Weijers

Posted on februari 1, 2016 in Initiatieven

 

Via Felix Lepoutre van Meet Berlage, leerde ik Kevin Weijers kennen.

Kevin is nogal een bijzonder mens. Enthousiast en energiek ook. Voortdurend is hij bezig met het in beweging brengen van ideeën. Door allerlei aannames te toetsen in de praktijk.
Experimenteren om van te leren.

Zo had ik ooit eens in een column geschreven dat het niet meer logisch is om jezelf per uur verhuren, in de kenniseconomie; beter laat je de mensen een abonnement op jou nemen.
Dat is Kevin gaan onderzoeken.
(Conclusie: ja hoor, werkt prima.)

Over waardebepaling achteraf, de basis van mijn ‘businessmodel’, zei Marco Derksen van Marketingfacts ooit: ‘Dat werkt alleen als je Martijn Aslander heet. Het is niet schaalbaar.’
Wederom nam Kevin de proef op de som.
(Conclusie: Je hoeft er geen Martijn voor te heten, maar je moet er wel echt voor gaan, want eenvoudig is het niet. Je moet nogal wat zaken rondom teleurstelling en dergelijke los leren laten, maar het biedt daarna veel ruimte en mogelijkheden.)

Eind 2015 stond Kevin op TEDx Breda, met zijn verhaal Why challenging assumptions is the way to go. Waarin hij vertelt hij over zijn geslaagde experimenten 50 presentations in 15 weeks en Quit email, en over zijn plannen voor de stoere challenge Around the world in 80 experiments, dat inmiddels is begonnen.

Toen wij op Bali zaten was hij in Vietnam (das vlakbij hè; óók in Azië) dus ik vroeg of hij zin had om een biertje te komen drinken. Dat deed hij en we zijn een paar dagen met elkaar opgetrokken.

Good luck, Kevin!!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Laatste artikelen